Výběr jazyka
- cz
- en
- de
Obsah
Životní situace
« Zpět na Strom životních situací
Zobrazení
Zásilky do zahraničí
3. Pojmenování (název) životní situace
Zásilky do zahraničí
4. Základní informace k životní situaci
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Odesílatel poštovní zásilky nebo osoba odesílatelem pověřená.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
- vyplníte podle předtisku, v jazyce a počtu uvedeném v "Poštovních podmínkách České pošty, s.p. - Zahraniční podmínky", celní nálepku nebo celní prohlášku, kterou obdržíte na pobočkách České pošty, s.p.,
- popis obsahu uvedete co nejpodrobněji tak, aby celním úřadům v zemi určení poskytoval informace potřebné pro celní řízení.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Tuto situaci nelze řešit na žádném jiném úřadu, pouze na pobočkách České pošty, s.p., nebo u pověřeného pracovníka České pošty, s.p.
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Na poště předložte:
- zásilku s adresou adresáta a odesílatele,
- vyplněnou celní nálepku nebo celní prohlášku.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Podání poštovní zásilky se vyřizuje na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
- Česká pošta, s.p. - v případě, že zásilka nebyla předem celně projednána.
- Orgány dotčené při celním řízení.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu Call centra České pošty, s.p.: info@cpost.cz.
28. Popis byl naposledy aktualizován
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.