Potřebné informace ohledně poskytování pečovatelské služby Vám sdělí telefonicky nebo osobně:
sociální pracovnice: tel: 461 521 181, středa 8.00 – 12.00 hod.
pečovatelka: tel.: 461 521 181, mob.: 734 750 374, pondělí - pátek 7.30 – 16.00 hod.
Pro zjištění Vašich konkrétních potřeb a požadavků Vás navštíví sociální pracovnice ve Vaší domácnosti, kdy si můžete dohodnout, jakým způsobem Vás může pečovatelská služba podpořit nebo pomoci.
- Během jednání Vám sociální pracovnice poskytne informace týkající se:
- jednotlivých kroků při sjednávání služby
- nabízených úkonů pečovatelské služby
- způsobu poskytování sociální služby
- provozní doby a dostupnosti pracovníků pečovatelské služby
- místa poskytování sociální služby
- závazků, které by vyplývaly ze smlouvy o poskytování sociální služby
- úhrad za tuto službu (Ceník)
- způsobu měsíčního vyúčtování
- možnosti ukončení služby
- možnosti si stěžovat na kvalitu poskytované služby nebo na pracovníky pečovatelské služby
- V případě zájmu o poskytování pečovatelské služby je třeba vyplnit dokument „Žádost o poskytnutí pečovatelské služby“, ten je možné získat stažením z našich webových stránek (dokumenty ke stažení) nebo osobně při jednání se sociální pracovnicí, která Vám případně pomůže s jeho vyplněním
- V případě, že bude podána žádost o poskytnutí pečovatelské služby, provede sociální pracovnice sociální šetření, kterým zjišťuje míru soběstačnosti zájemce, důvod podání žádosti o poskytování pečovatelské služby, zdravotní stav ve vztahu k potřebě pečovatelské služby a kontakty na blízké osoby. Zaměřuje se na nepříznivé situace, které by měly být pečovatelskou službou řešeny.
Příklady nepříznivé životní situace: žadatel není schopen nebo s obtížemi provádí úkony osobní hygieny nebo péči o vlastní osobu, potřebuje pomoc při poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy, potřebuje pomoc při zajištění chodu domácnosti, apod.
- V případě, že se obě strany dohodnou, bude s žadatelem uzavřena „Smlouva o poskytování pečovatelské služby“. Přílohou smlouvy tvoří tzv. „Plán úkonů“, jehož obsahem je specifikace a rozsah dohodnutých úkonů, které bude pečovatelská služba žadateli poskytovat. Dále je součástí přílohy smlouvy „Postup při podávání a vyřizování stížností na kvalitu nebo způsob poskytování pečovatelské služby“ a „Vnitřní pravidla pro poskytování pečovatelské služby“.
- V případě, že jste se ocitli v situaci, která vyžaduje okamžitou pomoc (např. při náhlém zhoršení zdravotního stavu, nebo po návratu z nemocnice), můžete bezodkladně kontaktovat pečovatelku na telefonním čísle 734 750 374 a dohodnout se, jakým způsobem Vám může pečovatelská služba pomoci
V případě, že by Vámi požadovanou službu nemohla pečovatelská služba řešit, pomůže Vám sociální pracovnice v rámci základního poradenství najít potřebné kontakty na odpovídající zařízení v blízkosti Vašeho bydliště, které by bylo schopné Vaše požadavky naplnit.