Březová nad Svitavou
Březová nad svitavou oficiální stránky města

Úřední hodiny: Po a St: 8h-12h, 14h-17h

Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Podání stížnosti na příslušníka či zaměstnance Policie České republiky

4. Základní informace k životní situaci

Pokud se občan domnívá, že se setkal s nevhodným, popřípadě až protizákonným chováním či postupem příslušníka nebo zaměstnance policie, má právo na tuto skutečnost poukázat.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat každý dotčený občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Stížnost je třeba podat u útvaru policie, proti jehož příslušníkovi nebo zaměstnanci směřuje.
Za správné vyřízení stížnosti odpovídá ředitel útvaru policie.
Pokud stěžovatel má za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán (útvar policie), aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.
Útvar, který stížnost přijal a není k jejímu vyřízení věcně příslušný, ji postoupí útvaru, do jehož působnosti vyřízení náleží, a současně o tom vyrozumí stěžovatele. Z toho důvodu je třeba důsledně dodržovat ustanovení příslušného právního předpisu a v první řadě se obracet na ředitele útvaru policie, nadřízeného konkrétnímu příslušníkovi nebo zaměstnanci policie.
Pokud občan nedodrží výše uvedený postup, prodlužuje se doba vyřízení stížnosti; proto není na místě zasílat stížnosti k rukám ministra vnitra či policejního prezidenta.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Stížnost je možné podat ústně nebo písemně u útvaru policie, proti jehož příslušníkovi nebo zaměstnanci směřuje.
Podání učiněné jinými technickými prostředky nebo elektornicky bez použití uznávaného elektronického podpisu musí být do pěti dnů potvrzeno nebo doplněno písemně či ústně do protokolu a nebo elektronicky uznávaným elekronickým podpisem.
Stížnosti na útvary policie s celostátní působností můžete zasílat na Odbor vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky, a to prostřednictvím e-mailové adresy: pp.ovk@pcr.cz (případně se na toto pracoviště můžete obracet také telefonicky na čísle: 974 827 301).
Vyřízení stížností směřujících na jiné útvary policie nebo jejich příslušníky či zaměstnance prostřednictvím této e-mailové adresy je také možné, ale pro rychlejší a efektivnější doručení je vhodnější zasílat podání týkající se krajských ředitelství přímo těmto útvarům.
Upozornění:
Výše uvedené spojení nezajišťuje pomoc v tísni, v naléhavých případech se obracejte na nejbližší policejní útvar nebo na linku tísňového volání 158.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Protikorupční opatření
Odbor vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky se také podílí na zavádění protikorupčních opatření do služební činnosti policie.
Na tuto e-mailovou adresu je tedy možné zasílat vaše názory, postřehy, připomínky, či popsat konkrétní případy: pp.ovk@pcr.cz.
Pokud si přejete zaslat zpětnou odpověď, uveďte adresu pro poštovní styk; pokud adresu pro poštovní styk neuvedete, nebo neuvedete uznávaný elektronický podpis případně datovou schránku policie využije vaše příspěvky pouze pro vnitřní potřebu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Stížnost by měla být co nejkonkrétnější; měla by obsahovat všechna známá data k příslušníkovi nebo zaměstnanci policie či k útvaru policie, na kterého směřuje (jméno, služební číslo, popřípadě registrační značku služebního vozidla, jehož posádka vůči občanovi zasahovala).
Důležité je i přesné popsání místa a času, kdy došlo k jednání nebo chování, jež je příčinou stížnosti, uvedení případných svědků a další podrobnosti, které by co nejvíce a nejpřesněji konkretizovaly situaci.
Zejména je nezbytné, aby stížnost obsahovala:
  • jméno, příjmení, datum narození a kontaktní poštovní adresu a podpis stěžovatele nebo uznávaný elektronický podpis,
  • název firmy, identifikační číslo, sídlo, a podpis statutárního zástupce, stěžuje-li si právnická osoba,
  • stručný popis toho, čeho se stěžovatel domáhá, případně uvedení, jaké právo stěžovatele bylo porušeno a jakým způsobem,
  • co nejvíce konkrétních údajů, které mohou pomoci při prošetřování.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádné formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Stížnost, která nebyla vyřízena ihned, musí být vyřízena do 60 dnů ode dne jejího doručení útvaru policie příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn.
Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Pro zrychlení a zjednodušení písemného styku lze využívat i e-mailovou poštu s tím, že podání, upozornění a ostatní podněty týkající se Policejního prezidia České republiky a útvarů policie s celostátní působností je možno podávat na e-mailovou adresu odboru vnitřní kontroly Policejního prezidia české republiky: pp.ovk@pcr.cz.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

18. Jaké jsou související předpisy

 

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Pokud stěžovatel má za to, že jeho stížnost nebyla řádně vyřízena, může požádat nadřízený správní orgán (útvar policie), aby přešetřil způsob vyřízení stížnosti.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

Můžete se obrátit na Úřad vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Odbor vnitřní kontroly Policejního prezidia České republiky

26. Kontaktní osoba

pplk. Mgr. Petr Šilberský

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

03.10.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.10.2016

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Kontakty

Odstávky ČEZ

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Mobilní aplikace

Logo mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

google-play-downloadapp-store-download

Aktuální počasí

dnes, čtvrtek 14. 11. 2024
jasno 6 °C 0 °C
pátek 15. 11. slabý déšť 6/0 °C
sobota 16. 11. slabý déšť 7/5 °C
neděle 17. 11. zataženo 10/5 °C

Reklama

TJ SOKOL

Automotoklub

Muzlov

dovolena

 Pink logo

Logo

Počítadlo přístupů

Návštěvnost:

ONLINE:2
DNES:430
TÝDEN:1911
CELKEM:1648690

Aktuální teplota

14.11.2024 18:54

Aktuální teplota:

7.1 °C

Vlhkost:

81.2 %

Rosný bod:

4.1 °C

Adresa

Městský úřad
Moravské náměstí 1
569 02 Březová nad Svitavou

IČ: 00483869
DIČ: CZ00483869
IDDS: ahkbfb9
č.ú.: ČS a.s. 1283409379/0800

Informace od nás

Smart info

Dostávejte informace z našeho webu prostřednictvím SMS a e-mailů

Chci se zaregistrovat

Hlášení závad